Întrebare: Aş aprecia răspunsul dumneavoastră la cȃteva întrebări... Dacă cineva are nişte experienţe dificile cu energia kundalini, credeţi că ar ajută să caute asistenţa unui vintecător care lucrează la nivel energetic, cum ar fi un master reiki sau aşa ceva sau aceasta înseamnă că ne înşelăm sau căutăm să luăm o scurtătură care nu va fi folositoare pe lungă durată? Toate acestea presupun desigur că vom continua cu practicile, dar vom primi un ajutor de la altcineva pentru a elimina blocajele.
Atunci cȃnd meditez, am o durere destul de intensă în
spate, care ar putea fi legată de postura mea, dar care ar putea să fie şi un
blocaj (bănuiala mea) – am încercat tot felul de suporturi, lucruri şi proptele
pentru a mă spijini, dar încă nu am găsit ceva care să ajute. Pot medita întins
pe spate, sunt suficient de odihnit pentru a putea să meditez aşa pentru o
jumătate de oră fără să adorm, dar intuiesc că este ceva special legat de
poziţia verticală, ceva legat de direcţia sus-jos care pare importantă şi
aceasta ar fi omisă dacă meditatez întins la orizontală. Ce părere aveţi?
Deasemenea aş vrea să ştiu dacă mulabandha, sambhavi
şi siddhasana pot fi continuate după
pranayama în meditaţie. Este bine să fac aşa?
Răspuns: Dacă experienţele
cu energia kundalini sunt dificile, cu blocaje cronice şi alte lucruri de acest
fel, orice mijloc de a le ameliora este acceptabil. Dorim să facem călătoria
noastră cȃt se poate de comfortabilă sau nu vom dori să o continuăm. Deci dacă
reiki, masaj, tratement energetic, chiropractică, tai chi sau oricare alte
metode sunt valabile pentru a ameliora blocajele cronice, este absolut normal
să le foloseşti. Poţi să revezi lecţia despre remediile pentru energia kundalini
excesivă. Nu uita nici asanele. Toate
acestea sunt în special bune pentru blocajele spinale, presupunȃnd că nu este
nici o problemă medicală. Dacă tu crezi că ar putea fi o problemă medicală, caută
sfatul doctorului.
Desigur putem să alegem ce practici facem pentru a diminua
discomfortul dacă este legat de energia kundalini. Acesta este primul lucru pe
care îl considerăm pentru a face schimbări dacă energia se loveşte de un zid de
discomfort. Energia evoluţionară vine dinăuntru, dislocȃnd şi împingȃnd afară
blocajele şi sunt multe lucruri pe care putem să le facem pentru a accelera sau
calma acest process în practicile noastre. Acesta este într-adevăr întregul
joc. Fiecare dintre noi răspunde diferit la practicile spirituale. Dorim să
acţionăm continuu pentru a disolva aceste blocaje în sistemul nostru nervos şi
de aceea lucrăm în fiecare zi încet, delicat asupra lor în loc să le lovim cu
ciocanul. Deci adaptează practicile tale
pentru a acomoda experienţele pe care le ai. Ceea ce facem aici este „bazat pe
experienţă”.
Dacă meditezi mai mult de douăzeci de minute pe
şedinţă înseamnă că faci prea mult. Uneori mai puţin de douăzeci de minute sunt
necesare pentru a curăţa multe bolocaje.
Cȃt despre postura în timpul meditaţiei, da, poziţia
verticală este preferabilă celei orizontale, dar în aceste lecţii noi nu suntem
fanatici. Meditaţia trebuie să fie în primul rȃnd comfortabilă, altfel de ce să
ne bătem capul cu ea? Deci pȃnă cȃnd durerea de spate cedează apleacă-te pe spate
atȃt cȃt ai nevoie. Dar fă-ţi un scop de a ajunge treptat la o poziţie
verticală. De exemplu dacă poţi sprijineşte-te pe o pernă săptămȃna acesta, pe
două săptămȃna următoare, pe trei după aceea. Vezi dacă ai putea încetul cu
încetul să ajungi să stai la verticală, cu sprijin pentru spate. Dacă durerea
de spate este datorată unui blocaj energetic, va dispare în cele din urmă.
În ceea ce priveşte continuarea unor practici din
pranayama în timpul meditaţiei, menţinem numai practicile care nu intră în
competiţie pentru atenţia noastră. La acest stadiu, aceasta include doar siddhasana,
deaorece nu cere nici un pic de atenţie să stăm aşezaţi în ea. Desigur, poate
să fie o distragere să stăm aşezaţi în siddhasana la început, datorită
stimulării perineului şi dacă aceasta este situaţia trebuie să evităm să stăm
în siddhasana în timpul meditaţiei pȃnă devine comfortabilă şi uşor de făcut în
timpul de pranayama. Mulabandha şi sambhavi cer atenţie pentru a fi menţinute
în acest stadiu, deci nu vom încerca să le facem în timpul meditaţiei. Ideea
este să menţinem atenţia asupra procedeului simplu de a medita. Aceasta este foarte
important.
Pe măsură ce continuăm cu practica, differite elemente
de yoga vor apare uneori în mod spontan in timpul meditaţiei deoarece procele
de yoga devin tot mai fluide în sistemul nostru nervos. Unele dintre aceste
elemente de „yoga automatică” ne vor fi familiare, cum ar fi prezenţa spontană
a mulabandhei şi sambhavi. Alte elemente poate vor fi noi şi poate le vom
întȃlni miraculos în timpul practicii noastre înainte de a le învăţa în lecţiile
de aici. Vor fi şi alte exemple de acest fel. Nu încurajăm „yoga automatică”,
dar nici nu căutăm să o suprimăm. Cȃnd devenim conştienţi de prezenţa unor
elemente de yoga automatică, pur şi simplu ne întoarcem şi favorizăm practica
noastră pe care o facem. Deci ce facem dacă descoperim că în mijlocul
meditaţiei stăm în cap? Ne aşezăm înapoi în postura de meditaţie şi ne
întoarcem uşor la mantră.
Ei, probabil nu ne vom descoperi foarte des că stăm în
cap în mod spontan în timpul meditaţiei, dar alte lucuri neobişnuite se pot
întȃmpla şi se întȃmplă. Toate aceste se datorează conectivităţii existente în
yoga. Sistemul nervos ştie ce să facă dacă îi dăm posibilitatea să se deschidă.
Sistemul nervos este sursa pentru toată yoga. Doar ajutăm un pic pe aici şi pe
acolo. Facilităm procesul automatic de iluminare, după cum ştiţi.
Gurul este
în tine.
No comments:
Post a Comment