Tuesday, December 29, 2020

Lecţia 104 – Blocaje energetice persistente

Întrebare: Aş aprecia răspunsul dumneavoastră la cȃteva întrebări... Dacă cineva are nişte experienţe dificile cu energia kundalini, credeţi că ar ajută să caute asistenţa unui vintecător care lucrează la nivel energetic, cum ar fi un master reiki sau aşa ceva sau aceasta înseamnă că ne înşelăm sau căutăm să luăm o scurtătură care nu va fi folositoare pe lungă durată? Toate acestea presupun desigur că vom continua cu practicile, dar vom primi un ajutor de la altcineva pentru a elimina blocajele.

               Atunci cȃnd meditez, am o durere destul de intensă în spate, care ar putea fi legată de postura mea, dar care ar putea să fie şi un blocaj (bănuiala mea) – am încercat tot felul de suporturi, lucruri şi proptele pentru a mă spijini, dar încă nu am găsit ceva care să ajute. Pot medita întins pe spate, sunt suficient de odihnit pentru a putea să meditez aşa pentru o jumătate de oră fără să adorm, dar intuiesc că este ceva special legat de poziţia verticală, ceva legat de direcţia sus-jos care pare importantă şi aceasta ar fi omisă dacă meditatez întins la orizontală. Ce părere aveţi?

               Deasemenea aş vrea să ştiu dacă mulabandha, sambhavi şi siddhasana pot  fi continuate după pranayama în meditaţie. Este bine să fac aşa?

Răspuns: Dacă experienţele cu energia kundalini sunt dificile, cu blocaje cronice şi alte lucruri de acest fel, orice mijloc de a le ameliora este acceptabil. Dorim să facem călătoria noastră cȃt se poate de comfortabilă sau nu vom dori să o continuăm. Deci dacă reiki, masaj, tratement energetic, chiropractică, tai chi sau oricare alte metode sunt valabile pentru a ameliora blocajele cronice, este absolut normal să le foloseşti. Poţi să revezi lecţia despre remediile pentru energia kundalini excesivă.  Nu uita nici asanele. Toate acestea sunt în special bune pentru blocajele spinale, presupunȃnd că nu este nici o problemă medicală. Dacă tu crezi că ar putea fi o problemă medicală, caută sfatul doctorului.

               Desigur putem să alegem ce practici facem pentru a diminua discomfortul dacă este legat de energia kundalini. Acesta este primul lucru pe care îl considerăm pentru a face schimbări dacă energia se loveşte de un zid de discomfort. Energia evoluţionară vine dinăuntru, dislocȃnd şi împingȃnd afară blocajele şi sunt multe lucruri pe care putem să le facem pentru a accelera sau calma acest process în practicile noastre. Acesta este într-adevăr întregul joc. Fiecare dintre noi răspunde diferit la practicile spirituale. Dorim să acţionăm continuu pentru a disolva aceste blocaje în sistemul nostru nervos şi de aceea lucrăm în fiecare zi încet, delicat asupra lor în loc să le lovim cu ciocanul.  Deci adaptează practicile tale pentru a acomoda experienţele pe care le ai. Ceea ce facem aici este „bazat pe experienţă”.

               Dacă meditezi mai mult de douăzeci de minute pe şedinţă înseamnă că faci prea mult. Uneori mai puţin de douăzeci de minute sunt necesare pentru a curăţa multe bolocaje.

               Cȃt despre postura în timpul meditaţiei, da, poziţia verticală este preferabilă celei orizontale, dar în aceste lecţii noi nu suntem fanatici. Meditaţia trebuie să fie în primul rȃnd comfortabilă, altfel de ce să ne bătem capul cu ea? Deci pȃnă cȃnd durerea de spate cedează apleacă-te pe spate atȃt cȃt ai nevoie. Dar fă-ţi un scop de a ajunge treptat la o poziţie verticală. De exemplu dacă poţi sprijineşte-te pe o pernă săptămȃna acesta, pe două săptămȃna următoare, pe trei după aceea. Vezi dacă ai putea încetul cu încetul să ajungi să stai la verticală, cu sprijin pentru spate. Dacă durerea de spate este datorată unui blocaj energetic, va dispare în cele din urmă.

               În ceea ce priveşte continuarea unor practici din pranayama în timpul meditaţiei, menţinem numai practicile care nu intră în competiţie pentru atenţia noastră. La acest stadiu, aceasta include doar siddhasana, deaorece nu cere nici un pic de atenţie să stăm aşezaţi în ea. Desigur, poate să fie o distragere să stăm aşezaţi în siddhasana la început, datorită stimulării perineului şi dacă aceasta este situaţia trebuie să evităm să stăm în siddhasana în timpul meditaţiei pȃnă devine comfortabilă şi uşor de făcut în timpul de pranayama. Mulabandha şi sambhavi cer atenţie pentru a fi menţinute în acest stadiu, deci nu vom încerca să le facem în timpul meditaţiei. Ideea este să menţinem atenţia asupra procedeului simplu de a medita. Aceasta este foarte important.

               Pe măsură ce continuăm cu practica, differite elemente de yoga vor apare uneori în mod spontan in timpul meditaţiei deoarece procele de yoga devin tot mai fluide în sistemul nostru nervos. Unele dintre aceste elemente de „yoga automatică” ne vor fi familiare, cum ar fi prezenţa spontană a mulabandhei şi sambhavi. Alte elemente poate vor fi noi şi poate le vom întȃlni miraculos în timpul practicii noastre înainte de a le învăţa în lecţiile de aici. Vor fi şi alte exemple de acest fel. Nu încurajăm „yoga automatică”, dar nici nu căutăm să o suprimăm. Cȃnd devenim conştienţi de prezenţa unor elemente de yoga automatică, pur şi simplu ne întoarcem şi favorizăm practica noastră pe care o facem. Deci ce facem dacă descoperim că în mijlocul meditaţiei stăm în cap? Ne aşezăm înapoi în postura de meditaţie şi ne întoarcem uşor la mantră.

               Ei, probabil nu ne vom descoperi foarte des că stăm în cap în mod spontan în timpul meditaţiei, dar alte lucuri neobişnuite se pot întȃmpla şi se întȃmplă. Toate aceste se datorează conectivităţii existente în yoga. Sistemul nervos ştie ce să facă dacă îi dăm posibilitatea să se deschidă. Sistemul nervos este sursa pentru toată yoga. Doar ajutăm un pic pe aici şi pe acolo. Facilităm procesul automatic de iluminare, după cum ştiţi.

Gurul este în tine.

No comments:

Post a Comment