Wednesday, August 15, 2018

Lecţia 96 – Recapitulare: începem respiraţia spinală


Practici avansate de yoga
Lecţii principale

Autor: Yogani

Notă pentru vizitatorii noi: Se recomandă să citiţi de la începutul arhivei, deoarece lecţiile anterioare sunt necesare pentru a înţelege şi practica această lecţie. Încarcă prima pagină (Lecţia 10: De ce această discuţie?)

Întrebare: Am o întrebare despre ce experienţă ar trebui să am cȃnd fac respiraţia spinală. Nu vizualizez bine sau uşor şi este dificil pentru mine să îmi imaginez orice mişcȃndu-se în sus şi în jos pe coloana vertebrală, mai ales că nu simt deocamdată că se întȃmplă ceva. Uneori îmi spun în timpul acestui exerciţiu: „Lumina merge în sus pȃnă la al treilea ochi.” „Lumina merge în jos de la al treilea ochi.” Uneori încerc să practic în tăcere.

Este suficient doar să încerc să îmi imaginez respiraţia mergȃnd în sus şi în jos pe nervul spinal? Problema este că devin prea încordat atunci cȃnd încerc să mă concentrez. Pe de altă parte, devin atȃt de preocupat cu exerciţiul de a duce respiraţia în sus şi în jos pe coloană că descopăr de obicei că am petrecut mai mult timp decȃt am intenţionat făcȃnd pranayama. Şi mă bucur de ea! Puteţi să-mi spuneţi bazat pe această descripţie dacă fac tehnica de pranayama în mod corect?

Răspuns: Da, practicaţi foarte bine. Continuaţi numai să vă imaginaţi respiraţia mergȃnd în sus şi în jos înăuntrul micului nerv spinal. Durează un timp să ne facem un obicei mental. Fiţi relaxat în timpul practicii, aşa cum faceţi în meditaţie. Dacă sunteţi distras de la respiraţia spinală, întoarceţi-vă la ea simplu, fără să vă forţaţi. Nu trebuie să aveţi nici o altă aşteptare decȃt aceea că veţi continua acest proces simplu. Dacă aveţi viziuni ce vă atrag atenţia, doar favorizaţi simpla practică de respiraţie spinală – respiraţi şi duceţi atenţia în sus şi în jos. Nu este necesar nici un efort mare de concentrare. Veţi putea probabil să renunţaţi la verbalizare destul pe curȃnd. Cel mai bine este să fiţi liniştit şi relaxat în timpul acestui proces.

Recapitulaţi lecţiile despre respiraţia spinală (începȃnd cu leţia 41) într-o lună sau două pentru a adăuga unele elemente mai rafinate la acestă tehnică. La acel moment veţi fi probabil dincolo de stadiul „stȃngaci” al practicii şi procesul va decurge mult mai uşor. Cu timpul probabil veţi dori să adăugaţi alte elemente la practică. Toate sunt în aceste lecţii. Veţi şti cȃnd sunteţi gata. Trebuie numai să procedaţi treptat şi să o luaţi uşor. Aveţi grijă ca întotdeauna să faceţi meditaţia după pranayama.

Se întȃmplă lucruri bune.

Gurul este în tine.


Notă pentru cunoscătorii de limbă engleză:

·        Pentru detalii privind respiraţia spinală consultaţi cartea AYP Respiraţia spinală (AYP Spinal Breathing Pranayama). şi AYP Plus.

No comments:

Post a Comment