Wednesday, July 18, 2018

Lecţia 88 – Puterea devotamentului (bhakti)


Practici avansate de yoga

Lecţii principale

Lecţia 88 – Puterea devotamentului (bhakti)

Autor: Yogani

Notă pentru vizitatorii noi: Se recomandă să citiţi de la începutul arhivei, deoarece lecţiile anterioare sunt necesare pentru a înţelege şi practica această lecţie. Încarcă prima pagină (Lecţia 10: De ce această discuţie?)

Întrebare: Aceste practici sunt bune. Am o întrebare destul de ciudată: Am descoperit că pur şi simplu numai citind lecţiile dumneavoastră starea mea normală devine automatic aproape extatică – e incredibil! Este ca şi cum fiinţa mea rezonează cu ceea ce citesc. Am făcut antrenament cu programarea neuro-lingvistică şi ştiu că aproape orice poate produce o schimbare în statea noastră de conştiinţă, în funcţie de abilităţile fiecăruia dintre noi, iar cuvintele pot avea un efect hipnotic. Dar ce mi se întȃmplă acum este diferit. Mă întreb dacă puteţi să clarificaţi ce se întȃmplă, după părerea dumneavoatră. Anticipez cu nerăbdare efectul răspunsului dumneavoastră. Sunt înfometat de toate acestea! Ard de dorinţă!

Răspuns: Da, este uimitor ce face bhakti (devotamentul). Ceva în noi creşte atunci cȃnd întȃlnim o expresie a Adevărului. Este deja în noi. Chiar şi încercarea cuiva de a scrie despre Adevăr poate avea acest efect. Nici nu trebuie să fie perfect, trebuie doar să fie în aceea direcţie. Sistemul nostru nervos ştie cȃnd se petrece aşa ceva. Am menţionat acum cȃteva lecţii că unul dintre scopurile lor este să crească bhakti (devotamentul) în cei care le citesc. Sper că dezvăluind toate aceste cunoştiinţe practice, acumulate şi folosite de-a lungul unei întregi vieţi, alţii voi fi inspiraţi să practice aşa cum sunt înclinaţi.

Mergi mai departe deci, cu prudenţă desigur. Urmează-ţi cu înţelepciune înfloritorul tău bhakti (devotament) şi vei ajunge acasă repede. Sunt onorat să ofer ceva mai multă stimulare pe lȃngă ceea ce ai deja. Vei descoperi că Adevărul este pretutindeni.

Gurul este în tine.

Notă pentru cunoscătorii de limbă engleză:

·        Pentru detalii privind legătura dintre dorinţă şi acţiune, consultaţi cartea AYP Bhakti si Karma Yoga (AYP Bhakti and Karma Yoga) şi AYP Plus.


No comments:

Post a Comment