Monday, December 21, 2020

Lecţia 102 – Importanţa unui program de meditaţie regulat de lungă durată

 

Întrebare: Mă chinui cu meditaţia de şase săptămȃni. E posibil să am mult de „curăţat” înainte de a adăuga practica de respiraţie? Pȃnă acum nu am ajuns deloc cu adevărat la o state de „beatitudine”. Cu toate acestea sunt devotat celor două intervale de 20 de minute de meditaţie zilnică şi am descoperit că sunt ceva mai calm, chiar dacă am zilnic „episoade” cȃnd nu sunt atȃt de calm.

               Cu toate acestea, sunt foarte recunoscător că aţi format acest grup pentru iliminarea multora. Acum cinci ani mă simţeam atȃt de singur în lume... deoarece credinţele mele spirituale nu erau împărtăşite de mulţi pentru că Atotputernicul Ban era pus mai presus de Spirit. Obişnuiam să mă rog aproape în fiecare zi să vină o vreme cȃnd vor fi mai mulţi îngeri pe pămȃnt (sau luptători, cum unora le place să se numească) şi sunt fericit să pot să spun că am început să am mult mai mult Spirit în viaţa mea şi aceasta se amplifică cu fiecare zi.

Răspuns: Se petrec lucruri bune, dar o călătorie mai calmă ar fi preferabilă pentru tine. Este neobişnuit ca meditaţia să fie dificilă în mod regulat. Se poate ca multe obstrucţii să fie scoase la suprafaţă, ceea ce e bine, dar mai mult calm în meditaţie şi după ea e necesar pentru a avea motivaţia de care ai nevoie pentru o practică de lungă durată.

               Dificultăţi în meditaţie pot apare dacă forţăm mantra, dacă trecem brusc de la meditaţie la viaţa de zi cu zi şi dacă medităm prea mult pentru constituţia noastră. Pune-ţi aceste întrebări:


  1. Mă întorc la mantră uşor, fără să forţez nici o anumită pronunţare a ei? Mă lupt cu gȃnduri pentru a mă întoarce la mantră? Dorim să facem acest proces uşor, doar favorizȃnd simplu mantra atunci cȃnd ne dăm seama că nu mai suntem cu mantra. Nu trebuie să fie o pronunţare clară. De fapt, în mod spontan devine o pronunţare foarte neclară şi aceasta e normal. Este mintea care ne duce în mod natural spre linişte.
  2. Mă ridic prea repede la sfȃrşitul meditaţiei? Dacă terminăm meditaţia brusc pentru a ne întoarce la activitate, este posibil sa blocăm curăţarea unor obstrucţii care au fost dezvăluite în timpul meditaţiei, ceea ce poate produce asperităţi/dificultăţi în viaţa activă de zi cu zi. De aceea ne odihnim cel puţin cȃteva minute fără mantră la sfȃrşitul meditaţiei. Dacă sesiunea de meditaţie a fost turbulentă cu multe gȃnduri şi emoţii, atunci ne relaxăm întinzȃndu-ne pe pat sau pe covor pentru cinci sau zece minute, cȃt avem nevoie să lăsăm turbulenţa să se domolească.

Dacă toate aceste tot nu fac meditaţia mai uşoară, încearcă să faci cinci minute de respiraţie spinală înainte de meditaţie. Dacă nici aceasta nu calmează meditaţia, atunici renunţă la respiraţia spinală. Încearcă să faci cinci sau zece minute de posturi de yoga (asane) înainte de meditaţie. Acestea pot şi ele să facă meditaţia mai uşoară.


Dacă nici unul dintre aceste lucruri nu te ajută, atunci consideră să încerci să faci numai cincisprezece minute de meditaţie de două ori pe zi în loc de douăzeci de minute.


Toate aceste sunt numai sugestii privind diferite lucruri pe care poţi să le încerci. Experimentează şi vezi ce funcţionează pentru a avea o meditaţie mai uşoară. Ideal, programul de practică include asane, pranayama şi meditaţie, în acestă ordine. Durata poate varia un pic, dar în mod tipic va fi 5 minute de asane, 10 de respiraţie spinală şi 20 de meditaţie. Va trebuie să găseşti rutina adecvată pentru zona ta de echilibru şi comfort. Odată ce o găseşti, poţi continua cu această rutina pentru multi ani, adăugȃnd alte practici avansate de yoga de-a lungul timpului. Ȋn acest fel asiguri un progres susţinut. Acum ai un sens de tăcere interioară. Este minunat. Este important să creşti în Aceasta (conştienţa extatică pură) pentru mult timp, fără să renunţi  la această cale din cauza discomfortului produs de purificări se se petrec prea repede pentru tine. Tu eşti cel care stă la volan, deci trebuie să conduci atent şi inteligent.


Îţi doresc succes în acestă călătorie, „înger pămȃntean”. Ai mulţi însoţitori în zilele noastre.

Gurul este în tine.

No comments:

Post a Comment