Practici avansate de yoga
Lecţii principale
Autor: YoganiData primei publicări: 11 ianuarie 2004
Notă pentru vizitatorii noi: Se recomandă să citiţi de la începutul
arhivei, deoarece lecţiile anterioare sunt necesare pentru a înţelege şi
practica această lecţie. Încarcă prima pagină (Lecţia 10: De ce această discuţie?)
Întrebare:
Am încercat să fac meditaţie şi mantra mi se schimbă în minte în ceva mai puţin
precis, ceva care sună mai mult ca AHHHHHHMMMMMMM. Pare să vină firesc cu
inspiracţia şi expiraţia, fără să fac aceasta în mod intenţionat. Uneori capătă
înţelesuri.
Toate
acestea constinuie un un experiment curios pentru mine. Meditaţia cu mantra nu
e ceva nou pentru mine, cum am practicat un număr de meditaţii de-a lungul
anilor. Nu am avut prea multe experienţe în meditaţie. Mi s-a spus că această
lipsă de experienţe se datorează unei „karme rele.” Orice sugestii sunt
bine-venite.
Răspuns: Este In
regulă ca mantra să se schimbe, să se lungească, să se scurteze, etc., dacă
toate acestea se petrec de la sine în
timpul meditaţiei. Dacă diferite semnificaţii sunt asociate cu mantra, este în
regulă. Tot ce avem de făcut este să favorizăm mantra. Ne întoarcem întotdeauna
la originalul I AM (pronunţat „AIEM”). Dar este o strategemă pentru a face
aceasta şi ea este menţionată în lecţii. Poate eşti foarte interiorizat şi
mantra are o pronunţie foarte neclară, fluidă. Știi cum sună şi te întorci la ea fără să
forţezi o pronunţie clară atunci când mantra este de la sine neclară, fluidă.
Ne întoarcem la cel mai simplu nivel, pentru că acolo am fost ultima oară cu
atenţia. Astfel, începem un ciclu mai profund de meditaţie întorcându-ne la
mantră în acest fel, în loc să încercăm să o forţăm să aibe o pronunţie clară,
distinctă, răspicată.
Ține
minte: Jocul acesta constă în a pierde mantra în mod repetat. Nu putem să o
facem să se piardă. Se pierde de la sine. Acest lucru are de a face cu
abilitatea naturală a minţii de a se linişti, de a se opri. Noi doar creeăm
condiţiile necesare prin tehnica meditaţiei cu mantra. Mintea face restul. La început, experienţa de
liniştire a minţii şi a sistemului nervos poate va fi subtilă – puţină linişte,
un sentiment de pace, o senzaţie de relaxare. Vom lua toate acestea cu noi
atunci când ne întoarcem la activitate, după meditaţe. Treptat, poate să apară
profunde stări de beatitudine în timpul meditaţiei. Este pura conştienţă
extatică care sălăşluieşte în sistemul nostru nervos. Și ea continuă să persiste atunci când ne
întoarcem la activitate. Aceasta este calea.
Ȋn privinţa respiraţiei, dacă descoperi că mantra se
coordinează cu respiraţia, continuă doar să favorizezi procedeul de a te
întoarce la mantră. Nu căuta să elimini atenţia asupra respiraţiei şi nici nu
te agăţa de ea. Trateaz-o la fel ca orice gând care apare. Aşa cum am discutat in
detaliu în lecţiile anterioare, a încerca să menţii atenţia atât asupra mantrei
cât şi asupra respiraţiei împarte mintea şi diminuează eficacitatea meditaţiei.
Dacă o asociaţie între mantră şi respiraţie apare, e în regulă, dar nu creea
această asociaţie în mod deliberat, ca o practică dublă. Nu este abordarea
promovată în aceste lecţii.
Poate alte
practici avansate de yoga, pe lângă tehnica de meditaţie profundă, vor oferi
alte deschideri pentru tine. Toată karma se va dizolva eventual. Nici una
dintre practicile eficiente pe care le faci să pătrunzi în infinit nu este
degeaba. Este evident că ai mult bhakti (devotament spiritual) – altfel cum ai putea
să meditezi atâţia ani? Cortina se va deschide şi ceea ce vei descoperi va fi
minunat. Cu timpul, divinul dinăuntrul
tău va înflori în afară.
Gurul este în tine.
Notă
pentru cunoscătorii de limbă engleză:
·
Pentru
o explicaţii detaliată privind meditaţia profundă, consultă cartea AYP Meditaţia
Profundă (AYP Deep Meditation) şi AYP Plus.
No comments:
Post a Comment