Tuesday, August 18, 2015

Lecţia 16 – Extaz in meditaţie



Practici avansate de yoga

Lecţii principale


Notă: Vorbitorii de limbă engleză sunt  sfatuiţi să consulte lecţiile complete, cu comentariile şi adăugările autorului, publicate în două volume sub titlul  „Practici avansate de yoga: Lecţii simple pentru o viaţă extatică” („AYP Easy Lessons for Extatic Living”). Consultă AYP Plus pentru lecţii extinse şi interactive pe internet, cărţile AYP, versiunile audio şi mult mai multe surse.



Notă pentru vizitatorii noi: Se recomandă să citiți de la începutul arhivei, deoarece lecțiile anterioareia sunt necesare pentru a înțelege și practica această lecție. Încarcă prima pagină (Lecţia 10: De ce această discuţie?)

Autor: Yogani
Data primei publicări: 23 Noiembrie 2003

Întrebare: M-am simţit pătruns de extaz de la primele meditaţii. Mă aşez şi gîndesc AIEM (I AM) de cîteva ori şi dispar înăuntru într-o tăcere plină de vibraţii.  Am dispărut pentru zece minute ieri înainte să-mi dau seama de ce se întâmplă. Am gîndit AIEM (I AM) şi m-am pierdut din nou in starea de beatitudine. Mă simt plin de recunoştiinţă. Sunt un catolic devotat şi a fost dificil pentru mine să mă deschid spre tradiţiile asiatice, deşi am simţit că sunt lucruri de valoare în aceste tradiţii. Aceasta pare o abordare minunată – un mod de a combina două tradiţii. Mă simt mai aproape de Hristos. Este reală această experinţă?

Răspuns: Pe masură ce experienţa noastră evoluează, stabilizindu-se pe un plan mai înalt şi apoi dezvoltându-se treptat cu practica, fără să înceteze niciodată să progreseze, atunci avem răspunsul la întrebarea: Este adevarat tot ce se întimplă? Răspunsul este înăuntrul tău. Acesta este adevărul practicii spirituale – pe măsură ce practicăm şi ne deschidem dinlăuntru, experienţa se auto-validează. Nu este nici un alt loc unde să găseşti răspunsul sau dovada validităţii experienţei spirituale. Odată ce ştim, viaţa noastră devine o nesfârşită călătorie de auto-descoperire plină de bucurie. În aceste condiţii, viaţa umană se metamorfozează treptat într-un caleidoscop de beatitudine.

Isus a spus: “Caută întâi împărăţia lui Dumnezeu şi dreptatea Lui şi tot restul vi se va da vouă.” (Matei 6:33).

Beatitudinea este dreptul nostru dat la naştere, starea noastră firească. Este timpul să facem pasul să o cerem, prin trezirea abilităţilor cu care am fost înzestraţi de la naştere.

Este o călătorie lungă pentru cei mai mulţi dintre noi. A durat mult timp pentru noi să devenim atât de complet separaţi de adevărata nostră natură.  Este de aşteptat să dureze ceva timp să ne deschidem spre ea din nou, chiar şi atunci când avem cele mai bune metode. Uneori aveam o viziune clară a extazului care se ridică în noi. Alteori ne simţim blocaţi sau storşi înăuntru, pare că nu facem nici un progres, deşi continuăm cu meditaţiile noastre zilnice.  Procesul va fi resimţit în multe feluri. Cu timpul, extazul va deveni predominant şi vom vedea lumea aşa cum nu am văzut-o inainte. Vom simţi beatitudine ridicându-se peste tot, tot timpul. O conductă blocată nu poate să rămână blocată pentru totdeauna dacă o spălăm în fiecare zi cu şuvoiele de apă curată ale conştienţei.

Aşa că în timp ce beatitudinea pe care o simţi acum este valorasă şi este cu siguranţă adevărată, ţine minte că vor fi cicluri de experinţe pe măsură ce avansezi în practica meditaţiei. Uneori te vei simţi aşa cum te-ai simţit când ai scris despre extazul tău. Alteori, în timpul unor adânci purificări, nu te vei simţi atât de extatic. Poate vor fi şi perioade când vei simţi că ai stagnat  pe un platou. Doar contiunuă să meditezi în fiecare zi, indiferent de efectul pe termen scurt. Ceea ce contează pe termen lung este practica zilnică. Indiferent de natura experienţelor tranzitorii, dacă practica noastră este corectă şi regulată, vom avem rezultate până la urmă.

Vei trece prin multe stări în timpul călătoriei tale: minunare, uimire, gratitudine, nerabdare, plictiseală, furie, frustrare, durere… Oricare sunt emoţiile pe care le simţi, foloseşte-le să îţi dublezi perseverenţa în a  practica. Dacă poţi să-ţi transmuţi emoţiile, oricare sunt ele, într-o neţărmurită dorinţă de a medita zilnic, atunci nu poţi să dai greş. Pentru că atunci eşti devotat practicii. Aceia care sunt nezdruncinaţi în devotamentul lor reuşesc întotdeauna, mai devreme sau mai târziu. Dorinţa ta va fi întotdeauna ingredientul esenţial. Cultiv-o cu grijă.

Gurul este în tine.

Notă pentru cunoscătorii limbii engleze: Pentru instrucţiuni detaliate privind meditaţia profundă, consultă cartea AYP Meditaţia Profundă (AYP Deep Meditation) şi AYP Plus.